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a u d i o l i s t

SCHATTENHAFT, gedankenschmied alias FRANZKA, remix/recomposition of mahler’s 3rd part of 7th synphony “schattenhaft” for wiensalon berlin in november 2010

Schmetterlinge auf der Windschutzscheibe: Percussion, Sitar, Maultrommel, Banjo by FranzKa for an audio-book-composition by lan hungh; Kurator: Xi Chuan, 2009

glockenspiel stade, composition for a 16 bells carillon by SSMIDD°09/franzka.de
click for more details: franzka-project; listen&german translation
we produced an acoustic cycle that is supposed to color each day of the week with another audible atmosphere. each day there is 5 different melodies each hour, from 11.46h to 15.46h. these 5 pieces for every single day of the week can be understood as coherent. all 35 sequences (7 days of the week times 5) have been composed perfectly for fitting with the 16 bells carillon which is to be found in stade city. thus form (composition) and medium (carillon) come together. the whole opera can be understood as an acoustic or so to say elusive sculpture in public space. it wants to inspire a lasting stream of consciousness.

recycling JFK, live set by FranzKa, performance time variable, stereo, 2007
electronic-acoustic recycling of vinyl- and ausdio-cd-samples of compositions by Jakob Friedrich Kleinknecht (1722-1794), creation of a meta-contemporary meditative atmosphere based on lute-pieces and orchestra.

holzalbum, 9 titles, total: 18:35 min, stereo, 2007
dark side of the electonic sounds: 1-machine wake up 2-nipples 3-reversatelle 4-lonely diver 5-spiegelkabinett 6-icycle 7-old school 8-schlafwandler 9-sirens

second life, 8.30 min, mp3, stereo, 2007
e n g l i s h: now, in “second life” we experience an episode from the real of the shadows. down here, bodie, earth or spirit, the protagonist yields its days, searches, crosses, scrabbles conceptions, notions, memories forwards, becomes light, becomes dust, equal to an enormous glassy hollow body, weightlessly, floating.
d e u t s c h: "second life" nun lässt uns eine episode aus dem reich der schattenwelt erleben. hier unten, körper, erde oder geist, fristet der protagonist seine tage, sucht, durchforstet, scharrt vorstellungen, ahnungen, erinnerungen vor, wird licht, wird staub, einem riesigen gläsernen hohlkörper gleich, schwerelos, schwebend.

4 Hanna Sophia, 1:33 min, 44.1 khz, stereo, 2006 - a lullaby by Franz Ka
Do you get enough sleep? The "Hanna Sophia falling asleep program (HSFAP)" helps u to easily fall asleep. Relax and fade away to dreaming, REM and rejuvenation. Try falling asleep a more efficient way: Learn to calm down yourself by listening the "HSFAP"-melody every night when going to bed. ...
http://franzka.de/

"Words" for Amy Granat's SCRATCH FILM (deutsch, englisch), 3 min, 2oo2

mal was krasseres, Feb. 2oo2
unverblümter Schallplattenton gemischt von s+On

Weltrekordversuch im Dauermusikspiel, 14 stündige Gemeinschaftsarbeit, Neu Delhi, Weimar, 24. Feb. 2oo2

sendersendung, ca 1 h, 2001
remix von schallplatten des labels sender

Monumentalmas (Unterfrequenzstück), 56:2o min, 2oo1
a monumental acustic adventure under water, under ground

Einreise, Ein HoerFilm, 4o:o4 min, 2oo1, nur Ton
hörfilm von stephan alexander schmidt
e n g l i s h: Attempt to simulate a cinematic experience using acoustic methods: A journey in the broadest sense, from place to place, a journey of thoughts. A journey in remembrance of Wittgenstein, Homer, the phantasm of origin, of a former state of being a worm, the musicality of words, of war, of death, of being born. Waves convey the objects.
d e u t s c h: Mittels akustischen Mitteln wird der Versuch der Simulation eines kinematischen Erlebnisses unternommen: Reise im weitesten Sinne, von Ort zu Ort, Gedankenreise. Reise in Erinnerung an Wittgenstein, Homer, das Phantasma des Ursprungs, die einstmalige Wurmheit, die Musikalität des Wortes, den Krieg, das Sterben, das geboren werden. Wellen vermitteln die Dinge.

drei klangbilder weimar, 2000
Weimar Strom 1:33 min
wie hört sich elektrischer strom an?
Weimar Park o:36 min
was kann man im ilmpark weimar machen?
Weimar Telefon 1:11 min
was passiert, wenn man den telefonhörer abnimmt?

Radiomod, experimentelle Radiomoderation, 2ooo
“radical radio, das ist wirklich radikal
radical radio, was ist das ueberhaupt
radical radio, tja, nun sitzen wir hier
hallo
hallo?”

Schallplattenduell, 5:5o min, 2ooo
Zwei krasse Schallplatten kämpfen mit- und gegeneinander bis zu ihrem bitteren Ende.

Lukatost, 2:37 min, 2ooo
Kontinuierliche O-Tonaufnahme, in der sich Life-Gitarrensound, Konservierter Spinettsound, Hundehecheln, Dielenknarxen, und ein paar gesprochene Worte miteinander vermischen. Da bleibt nur noch sich rein zu weißeln.

auf der suche (Hörstück), o9:o9 min, 2ooo
In Anlehnung an Proust's Roman Auf der Suche nach der verlorenen Zeit beginnt die akustische Beschreibung eines einzelnen Tages, der sich letztendlich doch als Traum entpuppt.

GeschwindigkAit (elektroschlallplattenreferenzielles Hoerstueck in 4 Teilen) 6o:o6 min, 1999
e n g l i s h : This audio piece is an attempt at a sensitive journey through the possibility of that recorded music known as Techno. A multicoloured form is established by contrasting various speeds and sound densities and this form unites meditative rhythmics and mechanical monotony into a dance of remembrance and association.
d e u t s c h: mit dem Hörstück wird eine sensible reise durch die Möglichkeit jener Schallplattenmusik versucht, die man allgemein als techno bezeichnet. durch Kontrastierung verschiedener Geschwindigkeiten und Klanggewichte soll eine vielfarbene form aus Stimmungen etabliert werden, die meditative Rhythmik und mechanische monotonie zu einem tanz aus Erinnerung und Assoziation vereint.

Schlachthof, Brachial Athmo, 66:11 min (loop)

athmos, 73:48 min, 1999
atmosphaerisches Klangexperiment auf Schallplattenbasis

Hoergespielte Maerchenwelt, 45 min, 1998
Ausgehend von einem Fernsehinterview mit Dietmar Brehm entsteht eine emphatische Schallplattenreise.

 

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